Kommerzielle Software interessiert mich hier auch nicht. Ich fragte, weil Jagmania auch als *.jag Datei vorliegt (in dem verlinkten zip).
Was muss ich für Jagmania bei ULS einstellen, damit es sich brennen lässt.
Gibt es irgendwo eine Referenz für das *.jag Dateiformat, die ich mir anschauen kann?
Gruß
Higgie
Oh sorry, ich habe nicht gemerkt, daß JagMania nur als .jag Datei vorliegt. Das Thema wird auch bei Atari Age diskutiert und da hat der User ggn folgenden hilfreichen Post gemacht:
"There always seems to exist some confusion over the extensions and Jaguar file formats, let me give some pointers:
- If the file in question is 2.097.152 bytes, then it's prolly a rom dump, so forget about making it work with ULS (that's the size of a 2mb rom dump)
- Likewise for 1.048.576 bytes.
- COFF files (Virtual Jaguar refers them as .abs, otherwise named .cof) are files of irregular size (i.e. very probably not the above sizes) and have a standard header. Open them up in a hex editor - if the first 2 bytes are $01,$50, and a few bytes later you see texts like ".text", ".data", ".bss", then you can ULS it! And as a bonus, the ULS creator picks up the load/run addresses for you!
- .bin files (also named .bjl files) are the trickiest ones - they are essentially homebrew COFF files without the header. You can try running them on emulators (usually loading and running at $4000). If that works, you can then use ULS creator and supply the addresses.
- .jag, .j64, .rom files are most probably rom dumps, i.e. not supported. "
Demnach lohnt es sich vielleicht, die fragliche Datei mit einem Hexeditor zu betrachten und zu sehen, ob es eigentlich keine .jag Datei ist. Da JagMania nicht als komplettes Spiel und schon gar nicht als Cartridge existiert, helfen diese Infos vielleicht.